Yaz Okuma Şenliği 2015 - Listem

Bu şenlikten geç haberim oldu fakat ben yine de blogumu açar açmaz katılmak istedim. Çok güzel bir etkinlik olduğunu düşünüyorum, en azından farklı kategorilerden de birçok kitabı tanıma fırsatımız oluyor. Şimdilik listemi bulabildiğim kadarıyla oluşturmaya çalıştım. İlerleyen zamanlarda da daha fazla araştırma yapıp diğer kategorilere de kitaplarımı ekleyeceğim. Etkinlik ile ilgili ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. Listem Şu şekilde:





1. Kategori (10 puan): Kısaltılmış hali (versiyonu) çocuk kitabı olarak da yayınlanmış bir kitap (Çocuk versiyonu değil tabii okuyacağınız).
Sefiller – Victor hugo
2. Kategori (10 puan): Bir çizgi roman veya foto roman.
-
3. Kategori (10 puan): 600 sayfadan uzun bir kitap.
Pi-azra kohen
4. Kategori (10 puan): Müzik temalı bir kitap ((Bir müzisyenin hayatı veya ana karakterlerden birinin müzisyen olduğu veya konusunun özünde müzik olan veya isminde müziği çağrıştıran bir kelime geçen bir kitap).
( henüz bulamadım.)
5. Kategori (10 puan): 1001 kitap listesinden bir kitap (Listeye buradan ulaşabilirsiniz).
Otostopçunun galaksi rehberi- Douglas adams
6. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.
Sabahattin ali – sırça köşk
7. Kategori (10 puan): 1940'tan önce yazılmış, Türk edebiyatından bir kitap.
Kuyucaklı Yusuf- Sabahattin ali
8. Kategori (10 puan): İsminde yaz mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların yaz mevsiminde geçtiği bir kitap.
(henüz bulamadım.)
9. Kategori (10 puan): Herkesin tüm kitaplarını okumasını gönlünüzden geçirdiğiniz bir yazardan/şairden bir kitap. (Bu vesileyle kitabı ikinci kez okusanız da olur).
Şerif izgören – süperman türk olsaydı pelerinini annesi bağlardı

10. Kategori (10 puan): Bir iki kitabını okuyup külliyatını okumayı gönlünüzden geçirdiğiniz bir yazardan bir kitap.
Neil gaiman- yolun sonundaki okyanus
11. Kategori (10 puan): Bir öykü kitabı.
(henüz bulamadım.)
12. Kategori (10 puan): Okuma yazmayı öğrendiğiniz yıl ödül almış bir kitap (Eğer çok zorlanıyorsanız kitap bulmada, o yıl ödül almış bir yazardan bir kitap. O yıl Nobel Edebiyat Ödülü almış yazarlara bakabilirsiniz mesela).
 Romancının Romanı- J.M.Coetzee
13. Kategori (10 puan): Tiyatroya uyarlanmış bir roman veya öykü veya şiir (Doğrudan tiyatro eseri olarak yazılmış kitaplar kapsam dışı)
( henüz bulamadım.)
14. Kategori (10 puan): Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış kadın bir yazardan bir kitap.
( henüz bulamadım.)
15. Kategori (10 puan): Adı sıfat tamlaması bir kitap
Kara kule- stephen king
16. Kategori (10 puan): Polisiye/gerilim/korku türünde bir kitap.
Medyum- stephen king
17. Kategori (10 puan): İlk baskısını 2013'te veya daha sonra yapmış bir kitap (Yabancı kitaplarda Türkçe baskısının çıktığı tarih olur).
Çürük ve harabe- jonathan maberry

18. Kategori (Her kitap 10 puan, 3 kitabı da okuyana ekstradan 20 puan, toplam 50 puan): Avrupa edebiyatından üç kitap. Kitapların biri İngiliz, biri Fransız, biri Alman edebiyatından olmalı. Türk edebiyatı kapsam dışı.
 ( henüz bulamadım.)
19. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplam 60 puan): Aynı yazardan üç kitap. (Kitaplar aynı seriye ait olabilir).
Labirent serisi- James dashner

20. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 20 puan, toplamda 60 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.
Fi – azra kohen                                                                       erkek (araştıracağım)
Saatleri ayarlama enstitüsü- Ahmet hamdi Tanpınar              elif şafak- aşk


21. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 50 puan, toplamda 80 puan): İsminde aynı kelimenin geçtiği üç kitap. ("Bir" sözcüğü kapsam dışı).
Hayvan mezarlığı –stephen king /  hayvan çiftliği- George orwell / şu hortumlu dünyada fil yalnız bir hayvandır- şerif izgören

22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uyan dört kitap.
'Aşk' romance türünde çok kitap okumuyorum fakat son zamanlarda gerçekten iyi kitaplar çıktığını fark ettim. bu şekilde bu kitapları da okuma fırsatım olur :)   
 jojo moyes 1+1/  alaskanın peşinde – john green / iki hayat arasında- jessica shirvington / (4.yü henüz seçmedim)

Yorumlar

Popüler Yayınlar