Medyum - kitap yorumum



Konusu:
Evli ve bir çocuk babası olan Jack Torrance, içki bağımlılığı yüzünden öğretmenlik yaptığı okuldaki işini kaybeder.  Arkadaşı Al Shockley ‘in bulduğu Overlook Oteli,  tekrar çalışıp para kazanabilmesi için kaçırılmayacak bir fırsattır. Buradaki işinin sadece kışın otele bekçilik yapmak olduğunu sanan Jack; ne oğlunun yeteneğinden ne de otelin korkutucu gücünden haberdardır.


Yorumum:
Herkese yeniden merhaba, bir Stephen King romanıyla karşınızdayım. Bu benim ilk Stephen King okuyuşum ve sanırım korku türünde okuduğum ilk kitap. Uzun zamandır okumayı düşündüğüm bir yazardı Stephen King ama hangi kitapla başlamam gerektiğine bir türlü karar verememiştim. Medyum ‘u almayı başta düşünmüyordum fakat kitapçıda aradığım birkaç ismi bulamayınca bu kitabı almış bulundum.

Bu kitap elimde gerçekten süründü diyebilirim. Çünkü çok fazla kitap okuyamadığım daha doğrusu okumak istemediğim zamanlara denk gelmişti ve hikâyemiz de çok tozpembe olmadığı için bir türlü elim gitmiyordu. Uzun bir süre sonunda nihayet bitirebildim.

Önceden dediğim gibi korku türündeki ilk deneyimim olduğu için bu kitap, türünün iyi bir örneği midir emin olamadım. Ama kesinlikle rahatsız edici yönleri var. Yani örneğin ben korkunç kısımlardan ziyade şiddetin ön planda olduğu bölümleri gerçekten zor okudum. Aile içi şiddet tedirginliği kitap boyunca tüm karakterlerde hissediliyordu. Yani gerilimin daha çok ütopik unsurlarla olacağını sanmıştım ama bence genel olarak şiddete yönelik bir gerilim hâkimdi. Yani kendi adıma bu kısmını beğenmediğimi belirtmek isterim.

Hikâyemiz gayet güzel ve esrarlı bir şekilde başlayıp sönük devam ediyor ve beni şok eden bir sonla bitiyor. Yani giriş kısmı, konunun adım adım ve geçmişten kesitlerle devam etmesi güzeldi; kitaba da iyi bir altyapı oluşturdu. Fakat bu girişin üstüne çok çok farklı şeylerin beklentisi oluştu bende ve maalesef bunun karşılığını çok iyi alamadım. Nasıl desem, bu şekilde ilerlememeliydi bence. Yani baştaki o gizemlerin sırrını teker teker öğrenince sönükleşti sanki kitap. Yine de şaşırtmayı başardı; en azından bu kurgudan hiç beklemediğim bir şekilde sonuçlandı kitap.

Ana karakterlerimiz Torrance ailesi ve özellikle iki üyesi: Jack ve oğlu. Sanırım bu şiddet olayını sürekli dile getirmem Jack yüzünden; çünkü kitapta karakterlerin iç yüzünü çok net görebiliyorsunuz ve bu şiddet konusu Jack Torrance ‘ın çocukluğundan gelen bir problem. Paralel bir şekilde oğlu ve karısında da kendisine duyulan korku hakimdi, gerçi Dan buna rağmen babasını çok seviyordu. Kısacası sanki karakterler psikolojik tahlil yapılmak için özenle hazırlanmış kişilerdi. Duygular; özellikle korku, endişe, öfke; karakterlerde çok net hissedilebiliyordu.

Aslında sonuç olarak kitap hakkında ne kadar yazdım, ne kadar doğru, ne kadar objektif emin değilim. Benim için uzun zamandan sonra gerçekten sıra dışı bir kitap oldu, yazarı ilk tanıyışımdı, bu nedenle yazdıklarımı edebi bir eleştiriden ziyade bir gözlem olarak görüyorum. Stephen King ‘i daha iyi tanımak için başka bir kitabını da okumak istediğime karar verdim.

Eğer bildiğiniz, önermek istediğiniz bir kitabı varsa bana yorumlarda tavsiye edebilirseniz çok sevinirim. Sizce King ‘i daha doğru tanımak için hangi kitabını okumalıyım? Sizin Stephen King konusunda düşünceleriniz nelerdir? Paylaşırsanız çok sevinirim :)

Yorumlar

  1. king i hiç okumadım daha önereceğim kitplar ise grange ın kızıl nehirler ve adam fawer in olasılıklsız kitabı. yorumunn güzel bi kitap olduuğuna işaret. sıraya koyuyorum teşekkürler. ayrıyeten blog keşfinden geldim bloğunu buldum izlemeye alıyorum güzel bloğunuzu. bana da beklerim çaya :)) http://blogbakkali.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim ben de sizin blogunuza hemen ziyarete geliyorum :)

      Sil
  2. şevval hanım merhaba. Eskiden stephen king i çok okurdum iş hayatına atıldığımdan beri kitap okuyamıyorum :( umarım bir an önce eski günlerime dönerim . Bu arada Blog keşif etkinliğinden geliyorum. Sizi takibe aldım bloğuma da bekliyorum bloğum için tık tık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz :) Umarım dediginiz gibi en kısa sürede kitap okuyabildiğiniz o günlere geri dönebilirsiniz. Yorumunuz için çok teşekkürler :))

      Sil
  3. 'medyum' King'in birçok kitabında geçen bir karakter. Biraz sıkıcı olabiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet belki de o yüzdendir, ayrıca benim ilk King deneyimimdi :) Yine de diğer kitaplarına da zaman zaman şans vermek istiyorum :) Yorumunuz için çok teşekkürler, sevgilerle :)

      Sil
  4. kesinlikle 'o' kitabını oku 1212 sayfa ama elinden hızlıca akıp gidiyor mükemmel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim tavsiye için,her ne kadar filmi bir hayli korkutucu olsa da kitabı için bir kez daha cesaretimi toplayacağım :) Sevgilerimle:)

      Sil
  5. en sevdiğim king kitabıdır kendileri. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Ne düşünüyorsun, benimle de paylaş :)

Popüler Yayınlar