Ermiş-Halil Cibran / Klasik Kitap Yorumum

Herkese merhaba,
Bloguma uğrayamadığım uzun haftaların geçip bitmesiyle beraber yeniden karşınızdayım. Katıldığım etkinlikleri elimden geldiğince takip etmeye çalışsam da, birçoğu aksıyor malesef. Ama özellikle ayda bir defa yaptığımız Klasik Kitap Okuma Maratonu'nu elimden geldiğince kaçırmamaya çalışıyorum. Normalde okuduğum kitaplarıma devam ederken bir yandan da her ay en az bir klasik eklemeye çalışıyorum listeye :) Şimdiye kadar toplamda 4 klasik okunmuş oldu listemden, bakalım umarım böyle düzenli bir şekilde devam ettirebilirim :)

Bu ay listemden bir kitabı seçmek de o kitabı edinmek de bir hayli zor oldu benim için. Öncelikle okumayı ilk istediğim kitaptan itibaren, tüm listemi elden geçirmeme rağmen birini bile kütüphanede bulamadım. En son kendim satın almaya gittiğimde ise istediğim kitaplar mağazada kalmamıştı.Martın sonlarına doğru nihayet bir Halil Cibran kitabı edinebildim ki kitap da zaten iki günde bitiverdi :)

ermiş-Halil Cibran / kitaptadinda.blogspot.com

Artık gelelim kitap yorumumuza..:)
Ermiş, Halil Cibran'ın okuduğum ilk kitabıydı. Genellikle klasik kitap yorumları yapan kişilerde görmüştüm ve dikkatimi çekmişti yazar. Aslında hiçbir tavsiye almadan ve pek de bir fikrim olmadan, yazarın rastgele seçtiğim bir kitabıydı Ermiş.

Daha önceki kitap yorumlarımdaki klasik yargıma dönecek olursak, her şeyin bir yeri ve zamanı vardır, kitaplar da buna dahil, demek istiyorum :) Gerçekten, her kitabın o kişi için okunacağı doğru bir zamanı olduğu düşüncesindeyim ve Ermiş de aynı şekilde 'tam doğru zamanda' karşıma çıkan ve okumuş olduğum bir kitap diyebilirim.

Klasikler, adı üstünde klasiktir, çoğu zaman bizi hayal kırıklığına uğratmadan büyük bir tatmin içerisinde tamamlatırlar kendilerini. Ama bazı klasikler daha bir klasiktir bana göre, belki kimse fark etmemiştir, belki henüz anlayanı yoktur ama öyle değerli bir içeriğe sahiptir ki! Bana göre böyle kitaplara da her zaman denk gelinmiyor, o yüzden karşıma çıktıkları an başkalarıyla da paylaşmaya can atıyorum. İşte, Ermiş de, şimdi bu kategoriye büyük bir istekle ekleyeceğim kitaplar arasında diyebilirim.

Benim için bir kitap, ne kadar değerli fikirler barındırıyorsa o kadar güzeldir. Bunu o kadar karmaşık olarak düşünmenize gerek yok, aslında kurgusundan başka bir şey barındırmadığını sandığımız o kadar çok kitap o kadar güzel alt fikirler içeriyor ki :) Ben birazcık da buna 'bakmasını bilmek' diyorum, aslında buradaki birçok kitap yorumumdaki amaç da bu; görülmeyenleri de gösterebilmek. Buradan Ermiş' e geri dönecek olursak; benim gözümdeki en önemli noktası içeriği ve barındırdığı değerler oldu diyebilirim. Daha ilk satırlardan itibaren anlatılan karakterin aslında çok da yabancı biri olmadığını fark edeceksiniz :) Ana karakterimiz Ermiş'in gözünden olaylara bakabilmek, onun anlattıklarını aynı anda halktan biri olarak da anlamlandırabilmek kitabın önemli bir yanı bana göre. Her bir başlık günümüzde kullanabileceğimiz -ki bence normali bu olması gereken- güzel bilgiler içermekte. Bana kalırsa yavaş yavaş ve cümlelerin üstünde düşünerek okunması gereken bir kitap.

En sevdiğim bir diğer yanıysa; blogumdaki kişisel yazılarımda da fark edeceğiniz üzere, benim o çok sevdiğim ve çokça kullandığım "... dair" kalıbını kitabın da kullanıyor olmasıydı. Aynen ben de, farklı konular hakkında 'Dair' kelimesini de ekleyerek başlıklar oluştururum ve bu başlıklar altında yazılar yazmayı da çok severim :) Dolayısıyla, bir nevi kendime yazdığım notları okuyormuşum gibi hissettirdi kitap bana :)


ermiş-Halil Cibran / kitaptadnda.blogspot.com


Kitabın çevirisi -İş Bankası çevirisi olması dolayısıyla- gayet güzel ve yerindeydi diye düşünüyorum. Alışılmışın dışında bir anlatım tarzı olsa da kolaylıkla okuyabiliyorsunuz ve anlatımın açıklığı açısından da gayet başarılı bir tarz olduğunu fark ediyorsunuz :) Bir de ufak bir itiraf yapmak isterim ki bu kitap aynı zamanda benim ilk İş Bankası Klasikleri deneyimimdi :) Elbette birçok klasik okumuştum fakat şimdiye kadar hiçbiri İş Bankası'ndan denk gelmemişti. Bu da benim için bir ilk olmuş oldu diyebilirim :)

Başta da belirttiğim gibi kitabımız oldukça akıcı ve aynı zamanda -yalnızca- 54 sayfa olmasıyla bir çırpıda okunup bitirilebilecek bir kitap. Fakat bana kalırsa, hemen bitmesine rağmen, zaman zaman kitaplığınıza geri dönüp bir göz atmak isteyeceğiniz türden bir kitap aynı zamanda :)
 İşte göz atabileceğiniz o alıntılardan birkaçı: 


"Ses onu kanatlandıran dili ve dudakları  taşıyamaz. O esire doğru yalnız bulmak zorundadır yolunu. Yalnız ve yuvasız uçar kartal güneşin önünde."


"Bu hep böyledir, sevgi kendi derinliğini bilmez ayrılık vakti gelip çatana kadar."


 "İş, görünür kılınmış aşktır. Eğer aşkla çalışmıyor ve çalışırken sadece hoşnutsuzluk duyuyorsanız, işinizi bırakıp tapınak kapısında oturmak ve sevinçle çalışanların sadakalarını almak yeğdir."


 "Kişi uzaklaşmadan nasıl gerçekten yakın olabilir?"


Kısacası; okurken büyük bir keyif aldığım, başucu niteliğinde alıntılar edinebildiğim ve herkese gözüm kapalı tavsiye edebileceğim bir kitap Ermiş.
Sizler Ermiş hakkında neler düşünüyorsunuz? Bu kitabı veya yazarımızın bir başka kitabını okuyanınız var mıdır? Yorumlarınızı büyük bir ilgiyle bekliyorum :)

Yorumlar

  1. Valla ne yalan söyleyeyim ne yazarı ne de kitabı duymuşum. Anlatımın çok hoşuma gitti ve kitabı okumak istedim bu güzel bir başarıdır. Başarılarının devamını dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumun için çok teşekkür ederim :) Umarım okur ve beğenirsin :):) Sevgilerle :)

      Sil
  2. Kahvemi alıp kitap tadında bir yere geldim.Ne güzel yorumlamışsınız kitabı.İnsanın okuyası gelir.Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, yorumunuz beni çok mutlu etti :) Umarım okursunuz siz de :) Sevgilerle :)

      Sil
  3. OOhh afiyet olsun, bayağı güzel bir okuma olmuş gibi :D Alışılmışın dışında bir anlatımı var benliktir, ben çok severim. Listeme ekleyeyim bari, okunmalı :') Eline sağlıkk, teşekkürleer :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha teşekkür ederim, cidden yazarımızın eline sağlık çok güzeldi :D Listene eklemen beni çok sevindirdi, umarım sen de beğenirsin :)
      Çok teşekkürler tekrardan :) Sevgilerimle :)

      Sil
  4. Kaleminize sağlık; ben farklı bir yayınevinden okumuştum. Dört beş yıl kütüphanemde kaldıktan sonra okuyabildim ancak. Hali Cibran gerçekten okunması gereken nitelikli bir yazar ve bu kitabı da sizin dediğiniz gibi; yavaş yavaş ve cümlelerin üstünde düşünerek okunması gereken bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Halil Cibran' ı beğenmeniz mutlu etti beni :) Başka kitaplarına da bakma şansım olmuştu ama Ermiş' in yeri ayrıdır bende :)
      Tekrar teşekkürler, sevgilerimle :)

      Sil

Yorum Gönder

Ne düşünüyorsun, benimle de paylaş :)

Popüler Yayınlar